Jak na to? Váš průvodce e‑shopem
Zakládání účtu a přihlašování
Založení účtu
Pro začátek doporučujeme založit si účet. Je to jednoduché – klikněte na „Registrovat“, vyplňte Váš email a potvrďte registraci přes odkaz, který vám přijde e‑mailem.
Registrace
Kliknutím na odkaz v e‑mailu se dostanete na registrační stránku, kde budete požádáni o vyplnění Vašich osobních údajů, včetně nahrání fotografie v pasovém formátu, která bude použita pro váš virtuální kupón. Během registrace musíte nahrát přední a zadní stranu dokladu totožnosti (občanský průkaz či pas), abychom mohli ověřit Vámi zadané údaje. Po odeslání registrace bude váš účet připraven k přihlášení. Pro nákup kupónů je však nutné, aby váš účet byl schválen a aktivován.
Jako fotografii v pasovém formátu nutně nevyžadujeme podobenku přímo od fotografa, bude nám stačit i „selfie“, které bude splňovat požadavky na pasovou fotografii (přímý pohled uživatele s otevřenýma očima do objektivu, hlava vyfocená od ramen až nad temeno, bez tmavých brýlí, bez pokrývky hlavy, bez zakrytí tváře vlasy, oděvem atp., nekontrastní nejlépe jednobarevné pozadí, bez zjevných úprav a retuší)
Přihlášení
Pokud už účet máte, přihlaste se pomocí vaší e‑mailové adresy a hesla, který jste zadali při registraci. A když na heslo zapomenete, nemusíte se bát. Máme pro vás jednoduchý způsob, jak si ho obnovit.
Podúčty
V rámci této sekce můžete přidat podúčet, který bude spravován v rámci Vašeho účtu (např. účet nezletilého dítěte, seniora apod.). Proces registrace podúčtu je obdobný jako proces registrace do e‑shopu. Je nutné vložit fotografii v pasovém formátu (stejné požadavky jako u hlavního účtu) a doklad osoby uvedené podúčtu (občanský průkaz, pas, rodný list, kartička pojišťovny)
Žádost o zlevněné jízdné
Pokud máte založený hlavní účet (či vytvořený podúčet) a spadáte do jedné z kategorie cestujících, kteří mohou využít některého z online nabízeného zlevněného časového jízdného (žáci, studenti, rodič na mateřské, PASy apod.), tak po přihlášení k Vašemu účtu zvolte z hlavního menu nahoře položku „Zprávy a žádosti“ a přes tlačítko „Nová zpráva / žádost“ vyberte patřičného uživatele (z hlavního účtu či podúčtu) a typ slevy pro tohoto uživatele. Poté přiložte doklady (naskenované, ofocené mobilem apod.) potřebné k prokázání této slevy:
Typ jízdného | Věk/podmínka | Doklad |
---|---|---|
Žákovské zlevněné jízdné | 6–15 let | Doklad obsahující jméno a datum narození nezletilého (kartička pojišťovny nebo rodný list nebo občasný průkaz) |
Studentské zlevněné jízdné | 15–26 let | Potvrzení o studiu na naší žádance nebo ISIC průkaz |
Rodič na mateřské/otcovské dovolené | 1. Rodný list dítěte nebo kartička pojišťovny dítěte, 2. potvrzení o pobírání mateřských či rodičovských dávek na naší žádance | |
S-PAS | Nad 65 let | Doklad obsahující datum narození (občanský průkaz nebo pas) |
S-PAS III | Rozhodnutí o přiznání III. stupně invalidity ne starší půl roku k datu podání žádosti | |
J PAS | 6–15 let | Doklad obsahující trvalý pobyt v patřičné smluvní obci (občanský průkaz nebo výpis údajů z registru obyvatel ne starší tří měsíců) |
J PAS S | 15–26 let | 1. Doklad obsahující trvalý pobyt v patřičné smluvní obci (občanský průkaz nebo výpis údajů z registru obyvatel ne starší tří měsíců), 2. potvrzení o studiu na naší žádance nebo ISIC průkaz |
M PAS | 1. Rodný list dítěte nebo kartička zdravotní pojišťovny dítěte, 2. doklad obsahující trvalý pobyt v patřičné smluvní obci (občanský průkaz nebo výpis údajů z registru obyvatel ne starší tří měsíců), 3. potvrzení o pobírání mateřských či rodičovských dávek na naší žádance |
Upozornění:
- na M PAS mají nárok rodiče na mateřské/rodičovské dovolené nejdéle však do 3 let věku dítěte (bez ohledu na datum podání žádosti)
- pro slevy vyžadující doložení trvalého pobytu žadatele je nutno tuto slevu z důvodu dotovaného jízdného prokazovat při každém dalším nákupu časového jízdného
- cestující ve věku do 6-ti let a od věku 80 let mají nárok na přepravu v MHD zdarma
Nákup produktů
Pro nákup kupónů je nutné zaregistrovat nosič, na který bude kupón přiřazen. To lze provést v sekci „Nosiče“, kde můžete přidávat a spravovat více nosičů. Nosiče registrované prostřednictvím systému e-eshop jsou vždy bankovní karty (ať již klasické plastové či různé emulace). Pro registraci je nutné zadat číslo karty a její platnost v zabezpečeném prostředí, na které budete přesměrováni během procesu přidávání nosiče.
V této sekci také uvidíte nosiče registrované na validátorech. Aby bylo možné registrovat nosič na validátoru (např. klíčenku, mobil, náramek, ZETku), musí být nejprve v systému e‑shop zaregistrována platební karta, ke které bude nosič registrovaný na validátoru v systému přiřazen.
Nákup kupónu
Pokud je účet nebo podúčet schválen, můžete přejít k nákupu kupónu. Pokud budete požadovat nákup slevněného kupónu, je nutné vyčkat na schválení žádosti o slevu. Při nákupu kupónu je nutné vybrat účet, pro který je kupón nakupován, nosič (ten se filtruje podle účtu) a další parametry. Pokud nevidíte nosič přiřazený k danému účtu, zkontrolujte jeho přiřazení v sekci „Nosiče“. Pro každý účet, ke kterému bude kupón nakupován, musí existovat nosič, ke kterému bude kupón přiřazen.
V této sekci můžete také přiřazovat kupóny jednotlivým nosičům a spravovat je, včetně přidělování kupónů podúčtům.
Registrace mobilních telefonů, hodinek a klíčenek
Registrace se provádí prostřednictvím validátoru ve vozidle. Tento proces můžete zahájit poté, co je v systému e‑shopu zaregistrován hlavní účet a k němu přiřazena bankovní karta, která bude použita pro spárování. Proces je jednoduchý. Po nástupu do vozidla zadejte informace o kartě, přiložte kartu, kterou jste registrovali v systému e‑shop, a objeví se možnost registrace nosiče. Tlačítko se jmenuje “Nový nosič”. Postupujte podle pokynů na validátoru. Tímto způsobem se do systému dostane platební karta uložená v hodinkách, mobilním telefonu nebo klíčence. Tyto nosiče se objeví ve vašem seznamu nosičů maximálně do 24 hodin po registraci (obvykle však do 1 hodiny).
Upozornění:
- při revizi či v režimu nástupu předními dveřmi je potřeba se prokázat vždy nosičem, na kterém máte přiřazen platný kupón. Na rozdíl od plateb v obchodě systém v MHD rozlišuje různé typy nosičů (mobil, hodinky, náramek) a není schopen „dohledat“ kupón na jiném nosiči (byť u stejného uživatele)
- v případě nefunkčního nosiče (typicky vybitý telefon), kdy cestující není schopen prokázat platné jízdné, je na něj pohlíženo jako na cestujícího bez platného jízdního dokladu a je mu vystavena pokuta za porušení Přepravních podmínek. Tato pokuta může být snížena dle podmínek z Přílohy 1 Smluvních přepravních podmínek (pokud je cestující držitelem dokladu v době kontroly platného, časového předplatního jízdního dokladu, kterým se nemohl v době kontroly prokázat pověřené osobě DSZO a tuto skutečnost doloží do 10 kalendářních dnů od data uložení přirážky v sídle DSZO na adrese Podvesná XVII/3833 ve Zlíně.)
Bezpečnost a ochrana soukromí
Vaše bezpečí bereme vážně. Všechny informace šifrujeme a chráníme vaše osobní údaje. Doklady nahrané do systému jsou automaticky periodicky mazány (s výjimkou fotografií potřebných pro virtuální kupon).
Potřebujete pomoc?
Někdy se může něco nepodařit tak, jak by mělo. Pokud budete potřebovat pomoc nebo máte jakýkoliv dotaz, navštivte nás, kde vám s registrací rádi pomůžeme.